بازدید مقامات عالی رتبه دامپزشکی از شرکت لبنیات پاک؛ گامی مؤثر در حمایت از صادرات
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، در راستای سیاست های حمایتی از تولید و صادرات محصولات لبنی، صبح امروز هیئتی متشکل از دکتر علیرضا رفیعی پور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی استان تهران، دکتر غفاری معاون دفتر تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی و دکتر محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران، با حضور در شرکت لبنیات پاک، از نزدیک در جریان فرآیند تولید و کنترل کیفی این واحد صنعتی قرار گرفتند .
این بازدید میدانی که با هدف حمایت از تولید فرآورده های لبنی و تقویت زیر ساخت های مرتبط با امنیت غذایی و رفع موانع پیش روی صادرات محصولات لبنی صورت گرفت، فرصتی برای بررسی چالشها و ظرفیتهای تولید داخلی وتوسعه صادرات این کارخانه فراهم کرد .
دکتر رفیعیپور در حاشیه این بازدید ضمن تأکید بر سیاست قطعی سازمان دامپزشکی برای تسهیل فرآیندهای قرنطینهای و صادراتی،به اهمیت و نقش تولید لبنیات در سلامت مردم و کاهش بیماری های تغذیه ای پرداخت و خاطرنشان کرد: محصولی که میخواهد سهمی از بازار جهانی داشته باشد، باید بالاترین استانداردهای بهداشتی را رعایت کند .
در ادامه، دکتر احمد شریعتی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران، با تشریح اقدامات نظارتی انجامشده، اظهار داشت: «وظیفه ما در استان تهران،ارتقا ساختارهای تولید در راستای افزایش کمی وکیفی فرآوردهای لبنی وفراهم نمودن زمینه صادرات برای مازاد محصولات وایجاد پل اعتماد بین تولیدکننده و بازارهای هدف است. اداره کل دامپزشکی استان تهران آمادگی دارد تا با ارائه مشاورههای فنی و تسریع در صدور گواهیهای بهداشتی، در جهت صدور کد IR وانجام آزمایش های مرتبط باسلامت وکیفیت فرآوردههای لبنی نقش خود در حمایت از صنایع لبنی و واحدهای تولید شیر خام با کیفیت ایفا نماید.
مدیران شرکت لبنیات پاک نیز در این دیدار، گزارشی از روند ارتقای کیفیت محصولات، تنوع تولیدات با توجه به نیازها وذایقه مردم وبرنامههای خود برای افزایش سهم صادراتی در سال جاری ارائه دادند .
این بازدید با تأکید بر تداوم حمایتهای نظارتی و تسهیلگرانه سازمان دامپزشکی از واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت دامداری،امنیت غذایی و صادراتمحور به پایان رسید .
نظر دهید